Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу

Броня міцна і танки наші швидкі.

Броня міцна і танки наші швидкі

Гендиректор заводу Малишева: З вогневої мощі танків Росія нічого нового за 20 років не винайшла

У кінці серпня Микола Бєлов змінив на посаді попереднього директора держпідприємства, Вадима Федосова, якого звільнили за невиконання планів з озброєння української армії. Неефективне керівництво заводом призвело до скорочення працівників, зростання боргу по заробітній платі та затримці виконання контрактів, у тому числі, міжнародних. В інтерв'ю українським виданням Микола Бєлов категорично відкидає ідею залучення іноземної бронетехніки для участі в АТО. Сьогодні дуже гостро стоїть питання забезпечення української армії в зоні АТО необхідної для виконання бойових завдань технікою. Чи Правда, що у Харкові на складах коштує понад 500 танків, половина з яких, фактично, готові до експлуатації? На Харківському бронетанковому ремонтному заводі дійсно варто 585 танків.
Усі вони значаться в . Це танки, які колись прийшли на завод для капітального ремонту, і ми розуміємо, що вони вже тоді були . Так як Міністерство оборони капітальних ремонтів своїх танків не проводило з 1991 року, відповідно, вони там вивантажилися і залишилися. Тобто, розмови про те, що добра половина цих танків, при наявності палива і акумулятора, готова поїхати, не правдиві? Це однозначно дезінформація, це неможливо. Якщо танк стоїть під відкритим небом, якщо не законсервований його двигун, то туди потрапляє вода. Потім приходить зима, мороз розриває метал. Танки, звичайно, можна, відновити. Але, як мінімум, потрібно міняти двигун, оптику, електроніку. І такий ремонт вимагає великих вливань запчастин зі складів Міністерства оборони. Більш доцільно використовувати дані машини як джерело комплектуючих для ремонту, відновлення працездатності інших, вже придатних танків. В такому разі, чи в змозі завод Малишева негайно забезпечити українську армію новими танками? Цикл виробництва нового танка - 9 місяців. Якщо зараз дадуть фінансування, то через 9 місяців одержимо нові танки, проведені по повному циклу, з нової броні, з нових елементів, комплектуючих. Це я можу гарантувати. Але ці терміни неактуальні для поточного стану справ. Ми сподіваємося, що ця війна буде швидкоплинною. Тому всі зусилля необхідно сконцентрувати на відновлення тієї техніки, яка є на складах Міністерства оборони або надлишкове майно. Це буде значно швидше. В цьому ми готові допомогти виробництвом комплектуючих, деталей, запчастин. Однозначно, основним підприємством (з Харківських заводів) в процесі швидкого озброєння армії, буде Харківський бронетанковий ремонтний завод, який займається ремонтом. Але, якщо поставлять таке завдання, і ми будемо відновлювати машини. А надходили замовлення на виробництво танків для Нацгвардії? Конкретного контракту в даний момент я не бачу. Коли завод планує відновити виробництво танків . При цьому контракт на . Зараз нам, в першу чергу, ставлять завдання виконати контракт на поставку . Відповідно, наступний рік у нас будуть проводитися . З Міністерством оборони, в найближчому майбутньому, обов'язково відновимо взаємовідносини, і в 2015-16 роках обов'язково передамо . Що стосується контракту з . Підставою для такого перенесення термінів було те, що попереднє керівництво заводу ніяк не міг домовитися з Міністерством оборони щодо відвантаження або невідвантаження запчастин та інструментів, які йдуть у складі групового Зіпа (набору запасних частин, необхідних для довгострокової експлуатації, - УНІАН). І відповідну додаткову угоду з Міністерством оборони з боку заводу ніхто не збирався підписувати. 29 серпня ми це питання вже закрили, додаткову угоду підписано. Бронетранспортер БТР-4Е / Фото: УНІАН Є у заводу контракти на БТР-4? Якщо будуть такі замовлення, чи може підприємство взяти на себе їх серійне виробництво? БТР-4 серійно освоєний, але не на заводі імені Малишева, а на ДП ХКБМ імені Морозова. Їх основна функція - це збірка. Вони збирають БТР-4 у себе в дослідному виробництві, але, природно, місця у них не вистачає. Тому ми їм допомагаємо. Зараз думаємо, як розширити виробництво. Основна проблема виготовлення БТР-4 - виготовлення комплектуючих. Деякі позиції ми виконуємо, але є ще ряд комплектувальників, які беруть участь у виготовленні цього виробу. Ще одна важлива проблема - фінансування. Щоб запустити якусь партію виробів, необхідні кошти в розмірі щонайменше 50% вартості виробничого циклу. В наших умовах, в 2012 році, ми могли вийти на 15 БТР в місяць. Для цього необхідна ритмічність фінансування, що, у свою чергу, забезпечить ритмічність виробництва. Як ви плануєте вирішувати проблеми фінансування? Є можливості залучити інвестиції? Інвестиційні гроші на державне підприємство не підуть. Потрібно або розробити серйозну програму з приватно-державного співробітництва, формувати якісь гарантії повернення інвестицій під. По-хорошому, для масового залучення інвестицій потрібно проводити реструктуризацію оборонної галузі. Що стосується реальних механізмів забезпечення фінансами, то вони наступні: найближчим часом ми сформуємо пакет фінансування для виконання попередніх контрактів. Основним джерелом будуть кошти державних підприємств-спецекспортерів, що реалізують нашу військову техніку за кордон. Також розглядається можливість залучення банківського кредиту. Думаю, до кінця вересня завод зможе ввійти в нормальне, стабільне русло виробниче. Я собі такий план поставив. У заводу є шанс вирішити основні питання та отримати новий поштовх до розвитку з новим керівництвом ЦК . Раз вже мова зайшла про попередні домовленості, . У зв'язку зі зміною керівництва в . БТР-4 - це дуже перспективна модель. Так вийшло, що вона вже взяла участь у бойових діях. Є вже кілька конструкторських змін, ми вже впроваджуємо їх у виробництво. Я думаю, що в недалекому майбутньому відносини налагодяться і іракська делегація приїде до Києва. А розробляються якісь нові перспективні моделі техніки? Як таких розробок не ведеться. Наше завдання - переводити з розробки дослідного виробництва в серійне. Зараз головний пункт роботи - налагодити серійне виробництва танка . У БТР-4 - широка гама виробів, і, у зв'язку з цим, нам потрібно налагодити масове виробництво двигунів 3ТД. Взагалі, напрямів роботи у нас багато. В першу чергу, це співпраця з нашим стратегічним партнером Пакистаном, Китаєм, з яким ми налагодили прекрасні коопераційні зв'язки. Також в перспективі і ряд інших країн. Всі зацікавлені в тому, щоб у нас було стабільне виробництво. Останнім часом в Україні все частіше звучать заклики до західним партнерам надати технічну допомогу для ведення АТО. Якої техніки нам не вистачає? Здатний завод, у разі необхідності, ремонтувати техніку, яка може прийти?

Разом з технікою повинні прийти солдати. Можна взяти бронеавтомобілі, але танки чужі взяти неможливо, так як для їх використання потрібно повністю перенавчати персонал, імпортувати запчастини. Наприклад, в екіпажі німецького танка . А у нас танковий екіпаж - три людини. Польща вже на цьому обпеклася. Вони придбали . Але регламентне обслуговування, мастила, якісне паливо, запчастини - все призвело до великих витрат. І реально ці . В результаті, всі вчення, всі свої бойові завдання вони виконують на своїх Т-72, які у них називаються РТ-91 . Український танк Т-64БМ "Булат" / Фото: УНІАН А чи може техніка заводу імені Малишева конкурувати з російською, з тієї, проти якої доводиться воювати українським силовикам в АТО? Я не великий спеціаліст в оцінці бойових характеристик машин, використовуваних АТО на даний момент, але, за інформацією, яка є, українська армія, в основному, укомплектована танками Т-64 і танками Т-64БМ . Російські, скажімо так, терористи спочатку використовували російські танки Т-64, які або були більш-менш на ходу, або вивезені з Криму. В останні дні з'явилася інформація, що заходять танки Т-72. Якщо ми говоримо про старому танку Т-72, то це спрощена версія танка Т-64. Тому що танк Т-72 створювався як більш простий в експлуатації і призначався на експорт, у той час як танк Т-64 ніколи не експортувався. В цілому, беруть участь в АТО останні зразки танка Т-72, модернізація яких проведена в російській армії, поки невідомо. До того ж, ця модернізація проводилася по комплексу управління вогнем, по двигуну, але особливих переваг, принаймні, по озброєнню, у них немає. Т-64 і Т-72 - в обох калібр гармати 125 мм, у обох на озброєнні - ракета... З точки зору сучасності техніки, можу сказати, що танк . А танк Т-80 - це аналог (по технічним характеристикам) російського танка Т-90. Тому, якщо заходить танк Т-90, то йому потрібно протиставляти, принаймні, танк . Мінус для нас у тому, що у нашої армії на озброєнні немає тепловізорів. Я знаю, що останні модернізації танків Т-72, і танк Т-90, оснащені тепловізором. А його наявність - дуже важливо в сучасному нічному бою. Але виникає питання: а чи була хоч одна танкова битва? Немає. Основна війна ведеться піхотою проти танків, артилерії і реактивної артилерії. Танки виконують допоміжні функції. Тим не менш, на нових . На танку Т-90 останніх модифікацій тепловізор варто тільки у навідника, а командир може користуватися ним тільки в режимі дубля. З вогневої мощі [танків] Росія нічого нового за 20 років не винайшла. А у нас все-таки ракета . Дальність ураження - до 5 км. І зараз КБ . А чи були у заводу постачальники або клієнти з країн Митного союзу, в тому числі, Росія? Обірвалися контракти з початком російсько-українського конфлікту? Ми працювали і плануємо працювати з Білоруссю, Казахстаном, за ним заборони немає. Працюємо так само з Європою. А в Росії закуповували складну леговану сталь. Але ми її купували тільки тому, що вона була на 30% дешевша, ніж українська. Сьогодні . В цілому, досить серйозні проблеми виникли не стільки у нас, скільки у приладовій галузі. Всі прилади були розроблені на елементній базі СРСР. Основними постачальниками елементної бази були Росія та інші країни СНД. Але ЦК . Тому, поступово, такі питання вирішуються. Зараз досить складно провести повну заміну, але складних, нерозв'язних питань від своїх комплектувальників я не почув. Бронетранспортери БТР-4 і танки БМ .
На даний момент по . Питання можуть бути по броні. Але і це вирішуємо, орієнтуємося на європейців. Швидше за все, найближчим часом у нас буде європейська броня. А які перспективи виробництва на заводі імені Малишева бронежилетів, про що говорив попередній директор? Бронежилети - це був не замовлення, а приватна ініціатива, фонове виробництво, наша спільна з . Ми збираємо у себе по всім цехам обрізки броні - 5, 6, 8 мм, різної товщини, а на . Там розкроюють, відповідним чином роблять викладку і пошиття бронежилета. Всі наші бригади, які їдуть в зону АТО на відновлення машин, всі фахівці, які йдуть в АТО по порядку, отримують такий бронежилет. На жаль, серійно його робити просто неможливо, тому що це економічно недоцільно. Якщо це робити з обрізків - це вигідно, а якщо спеціально купувати листи броні, різати, то вже немає. В цілому, у нас є напрямки для роботи з громадянської тематики. Ми будемо відбудовувати своє становище на ринку локомотивних дизелів 10Д100. Є розробки з їх оновлення: по електронному регулятору, електронного уприскуванню. У цьому зацікавлені багато, в тому числі наші ГОКи, на яких їздять ці тепловози. Також зацікавлені Країни Митного союзу, тому що у них 7 тисяч таких секцій тепловозів експлуатується досі. Двигун досить надійний і має нескінченний потенціал для ремонту і модернізації. Також не знімається з порядку денного газомоторная тема. У нас є прекрасна електростанція на базі газового мотор-генератора 11ГД100. В Україні, з точки зору застосування звичайного газу, вона економічно не цікава, але може бути використана на малодебітних свердловинах, для утилізації шахтного газу. Можна отримувати з її допомогою електрика, тепло, а, при необхідності, і холод. Це, фактично, дизель, тільки працює на газу. Потужність - 1 МВт. Плануємо відновлювати тему дизелів Д80, принаймні, в режимі сервісного обслуговування... Поки всі замовлення заводу 4,3 мільярда гривень - складають замовлення на спецтехніку. Але наша мета - забезпечити в майбутньому завантаження виробництва заводу цивільної продукцією мінімум на 50%. Тоді завод буде стабільний. Тобто, перспектива є, є розуміння, що робити з заводом. А реалізація буде залежати від того, наскільки нам назустріч буде йти уряд і всі органи влади.
.

До списку

Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2024 Інформація про сайт