Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу

Тут змагаються не користувачі, а майбутні розробники САПР для машинобудування.

Тут змагаються не користувачі, а майбутні розробники САПР для машинобудування

Від редакції isicad.ru: Раніше опубліковані матеріали підтверджують солідність організації заходу та його унікальний характер: змагаються саме розробники, що підтверджують численні приклади, які можна знайти у згаданих матеріалах.ru/uploads/img/7418_.jpg" alt="Українська САПР-олімпіада завдання 1" class="increase" style="width:700px. Видається, що у цієї Олімпіади розробників і нашої славної московської олімпіади САПР-користувачів CAD Olymp є об'єктивні передумови для плідного співробітництва, заснованого на взаємній доповнюваності жанрів.

В даний час на промислових підприємствах спостерігається постійне зростання інтересу до систем автоматизованого проектування (САПР) не тільки з точки зору 3D моделювання та виконання креслень, але і в плані розробки прикладного програмного забезпечення, яке автоматизує різні етапи проектно-конструкторських робіт.

Розглядаючи систему САПР конструкторського проектування як базовий інструмент автоматизованого проектування, можна виділити три рівні автоматизації:

  • Початковий рівень, на якому використовуються базові можливості системи по створенню моделей (зокрема, 3D) і оформлення конструкторської документації.

З освітньої точки зору початковий рівень автоматизації проектування представляє інтерес при підготовці інженерів-машинобудівників. На базі цих технологій, на Україні, в Росії та інших країнах проходить безліч олімпіад і конкурсів. Тому початковий рівень автоматизації проектування ми розглядати не будемо.

Середній рівень - найбільш розвинена і потужна складова САПР. Робота не вимагає від проектувальника спеціальних знань в області програмування, а тільки правильності структури та послідовності формування зв'язків між елементами. Використання середнього рівня автоматизації дозволяє вирішувати більшість завдань. Виняток становлять завдання, при виконанні яких застосовуються складні обчислювальні алгоритми, наприклад циклічні та ітераційні обчислення і багато інших, які не можна організувати вбудованими інструментами, запропонованих розробниками CAD систем.

Високий рівень - найбільш перспективна частина подальшого розвитку CADсистем. Вона знаходиться на етапі становлення і сталого розвитку. Використання технології дозволяє отримувати дані з моделі, проводити складні математичні обчислення з допомогою сучасних середовищ об'єктно-орієнтованого програмування, передавати результати обробки назад у модель, яка, в свою чергу, дає можливість створювати високоінтегровані, високоякісні з точки зору взаємодії між програмами додатки.

У зв'язку з цим в системах освіти постає завдання інтегрувати в навчальному процесі фундаментальну математичну, алгоритмічну та інженерну машинобудівну підготовку з професійною підготовкою спеціаліста з інформаційних технологій, яка включає спеціальні математичні дисципліни, теорії та технології програмування в різних середовищах, технології створення баз даних і т.п. Технології інтегрованого програмування активно використовуються в навчальному процесі підготовки фахівців з ІТ напрямами у багатьох внз України, Росії, Білорусії.

Ці технології були покладені в основу проведення олімпіади САПР та комп'ютерного моделювання в машинобудуванні, яка проводиться яка з 1997 року проводиться в Україні на базі Хмельницького національного університету http://sapr.km.ru/ та Національного технічного університету України «КПІ» http://itm.kpi.ru/. Розробники САПР систем відзначають, що «Олімпіада САПР і КМ єдина в країнах СНД, де змагаються не користувачі, а майбутні розробники систем автоматизованого проектування для машинобудування. Завдання олімпіади традиційно відрізняються складністю і допускають наявність в учасників знань в області програмування, так і інженерного проектування. Робочий інструментарій не обмежений: студенти можуть використовувати будь-які САПР та мови програмування.» В якості завдань студента пропонується досить різноманітні завдання з області машинобудування, прикладної геометрії. Завдання олімпіади не обмежуються свідомість додатків для CAD систем, часто доводиться створювати додатки, здатні й самостійно візуалізувати результати проектування.

Цілі і завдання олімпіади

  • Підвищення рівня та якості підготовки студентів як розробників систем САПР для машинобудування.
  • Обмін досвідом використання інформаційних технологій у навчальному процесі між освітніми установами.
  • Спонукання студентів до самостійного вивчення CAD/CAE-систем.
  • Виявлення талановитої молоді для конкретизації їх подальшої підготовки.
Організатори олімпіади:

Програма заочного туру:
До 30.11 реєстрація учасників олімпіади
1.12 - розсилання файлів завдань і розміщення завдань на сервері.
2.12-9.12 виконання завдань, пересилання рішень в оргкомітет.
24.01.2015 засідання журі, підведення підсумків.

Учасники олімпіади
Для участі в олімпіаді запрошується до 4 учасників від кожного вузу. Кожен учасник вирішує одну задачу.

Порядок проведення олімпіади:
Реєстрація учасників олімпіади
Для участі в олімпіаді учаснику необхідно до 30.11.2014 року зареєструватися, надіславши анкету на Email sapr.km@i.ru (попередня реєстрація можлива на сайті http://sapr.km.ru/

kss.km@i.ru
Тимофєєва Людмила Василівна (ludtim@ukr.net

Закінчення реєстрації 30.11.2014!


Докладно: http://sapr.km.ru/..


До списку

Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2024 Інформація про сайт