Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу

Зворотний інжиніринг

Зворотний інжиніринг

 

Поняття «зворотній інжиніринг» або «реінжиніринг» є сучасним формулюванням колишнього поняття - копіювання, удосконалення...

 

З розвитком комп'ютерних технологій, коли світ прагне зробити що-небудь нове, незвичайне і на цьому заробити гроші, з'являється величезна кількість новітніх технологій, виробів, пристосувань і т.д.

 

Однак якщо трохи поміркувати, то все нове це добре забуте, незатребувана в тій чи іншій формі старе. Трохи вдосконаливши двигун або проект - і, готовий новий сучасний винахід, з новим обсягом і новим зовнішнім виглядом.

 

З Вікіпедії

Зворотня розробка (зворотній інжиніринг, реверс-інжиніринг; англ. reverse engineering) - дослідження деякого пристрою або програми, а також документації на нього з метою зрозуміти принцип його роботи; наприклад, щоб виявити недокументовані можливості, зробити зміну, або відтворити пристрій, програму чи інший об'єкт з аналогічними функціями, але без копіювання як такого.

Застосовується звичайно в тому випадку, якщо творець оригінального об'єкта не надав інформації про структуру та способі створення (виробництва) об'єкта.

У промисловості зворотна розробка продукту конкурента з метою дізнатися його устрій, принцип роботи і оцінити можливості створення аналога. Так наприклад, ряд виробників фототехніки, таких як Sigma, Tamron, Tokina і Carl Zeiss, випускають об'єктиви з байонетом типу Canon EF. Вони створені методом зворотної розробки, а їхні виробники не мають доступу до специфікаціям Canon. Компанія Canon не гарантує коректну роботу об'єктивів сторонніх розробників на своїх фотоапаратах.

Найвідомішими фактами зворотного розробки під час другої світової війни були:

  • Німецькі каністри для бензину - в британських і американських військах помітили, що німці мали дуже зручні каністри. Вони скопіювали ці каністри, і ті отримали назву Jerry cans (від слова «gerrys» - від «Germans»).
  • Туполєв Ту-4 - деяка кількість американських бомбардувальників B-29 при вчиненні вильотів до Японії були змушені сідати в СРСР. Радянські військові, які не мали подібних стратегічних бомбардувальників, вирішили скопіювати B-29. Через кілька років вони розробили Ту-4, практично повну копію. Водночас, двигуни, озброєння і радіоелектронне обладнання Ту-4 не було копіями відповідних систем В-29.
  • Тепловоз ТЕ1 - в 1945 році тепловоз RSD-1 (поставлявся в СРСР по ленд-лізу) првіз літерний поїзд Сталіна на Потсдамскую конференцію. Сталін високо оцінив даний локомотив, тому в 1947 році почався випуск радянської копії американського тепловоза - ТЕ1. Незважаючи на деякі відмінності в розмірах і окремому обладнанні, ТЕ1 виявився практично ідентичний. Всі нинішні російські маневрові тепловози - нащадки американського тепловоза.
  • Міномети - німці у воєнні роки успішно скопіювали радянські трофейні 120 мм міномети, які взяли собі на озброєння під ім'ям Granatwerfer 42.
  • Автомат Калашникова - нещодавно керівництво ВАТ «Іжмаш» заявило, що близько половини всіх АК в світі - «контрафактні» (тобто, вироблені без ліцензії та передачі технологій), через що Росія недоотримує близько мільярда доларів на рік. Водночас, патентні обмеження (якщо такі були) на технології та технічні рішення втратили свою силу багато років тому.
  • Детальніше

    PDF, PDF


    До списку

    Сервіси

    Розклад

    Соціальні мережі

    Facebook
    YouTube

    Інформаційне партнерство

    Прес-центр
    Закон про вищу освіту
    © 2006-2024 Інформація про сайт