Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу


   Яндекс.Метрика    Рейтинг@Mail.ru webgari.com Рейтинг сайтов

Інформаційне моделювання визнано головним драйвером розвитку транспортної інфраструктури Росії.

Інформаційне моделювання визнано головним драйвером розвитку транспортної інфраструктури Росії

За даними Уряду Москви, інформаційне моделювання (BIM), що дозволяє столичним компаніям до 30% знизити вартість дорожнього будівництва і до 20% скоротити терміни проектування. Цю та інші тенденції галузі обговорили експерти на минулому заході «BIM Конгрес: Транспортна інфраструктура», організованому компанією Autodesk.

Заступник мера Москви по містобудівній політиці та будівництва Марат Хуснуллін у своєму привітанні учасникам заходу відзначив особливу актуальність теми інформаційного моделювання: «Для ефективної реалізації поставлених столичним Урядом завдань сьогодні Стройкомплексом Москви проводиться повномасштабна робота щодо спрощення бізнес-процесів: всі держпослуги в області будівництва переведені в електронний вигляд, значно скорочуються терміни узгодження, оптимізуються процедури документообігу, і, безумовно, все частіше застосовуються технології інформаційного моделювання. Згідно вже накопиченому міськими компаніями досвіду, впровадження технології BIM дозволяє до 20% скоротити терміни проектування, до 30% – знизити вартість будівництва, на 5-10% зменшити вартість експлуатації об'єкта».

Сьогодні ведуться численні дискусії щодо конкурентоспроможності російських виробників, на яку не кращим чином впливають високі транспортні витрати. Так, згідно з даними KPMG, в Росії транспортні витрати складають у середньому 15-20% собівартості продукту, а в західних країнах – до 10%. При цьому обсяг інвестицій у будівництво об'єктів інфраструктури в Росії скорочується з 1,6 млрд. руб. у 2013 до 1,1 трлн. руб. у 2015. Це означає, що завдання щодо поліпшення транспортної інфраструктури та скорочення собівартості російської продукції не може бути вирішена за рахунок збільшення бюджетування галузі. У цій ситуації єдиним виходом залишається збільшення ефективності будівництва транспортної інфраструктури. Згідно з даними КPMG, найбільш високий вплив на збільшення ефективності галузі може надати зростання якості проектної документації.

За словами Олексій Рижова, генерального директора Autodesk в Росії, для підвищення якості проектної документації необхідно змінити принцип взаємодії всіх учасників процесу проектування – від проектувальників до управляючих компаній: «На відміну від ряду факторів, якість документації – це те, на що ми можемо і повинні впливати. У багатьох країнах світу ця проблема успішно вирішується за допомогою інформаційного моделювання. Сьогодні перехід до цієї технології є необхідною умовою для вирішення основних проблем галузі».

Ключові проблеми галузі

Гальмують впровадження технології інформаційного моделювання експерти назвали законодавчо затверджений розрив між стадіями «проект» та «робоча документація», а найчастіше й відсутність зацікавленості в прозорості процесу проектування і будівництва з боку великих підрядних організацій.

«Для скорочення термінів і вартості будівництва вкрай важливо налагодити безперервне використання інформації, забезпечити її повноту і достовірність для прийняття зважених управлінських рішень на кожному етапі життєвого циклу об'єкта. При цьому основною зацікавленою особою у налагодженні цього процесу є замовник будівництва, – каже Анастасія Морозова, керівник архітектурно-будівельного напряму Autodesk в Росії та СНД.

Експерт з інфраструктурним проектам Autodesk Марек Сухоски (Marek Suchocki) зазначив, що проблеми, з якими стикаються сьогодні російські компанії, багато в чому схожі з тими, що долають їх західні колеги: «У Великобританії і США, як і в Росії, є сформовані традиції проектування, усталені контрактні відносини, підходи до технічної освіти. Чого немає, наприклад, в Китаї і Бразилії, де студенти відразу вивчають інформаційне моделювання. Там технології BIM не доводиться долати опір, оскільки старої традиції в галузі будівництва інфраструктури просто не існує. Так що проблеми, про які говорять російські експерти, нам добре знайомі».

Тренди зі знаком «плюс»

Революційною подією у сфері державного регулювання галузі був визнаний Наказ Мінбуду № 926 від 29 грудня 2014 р. поетапне впровадження BIM в стройкомплексе Москви. При цьому сфера дорожнього будівництва вимагає окремого підходу до впровадження інформаційного моделювання на федеральному рівні. Як розповів на заході Володимир Попов, заступник генерального директора «Автодор Інжиніринг», для вирішення цього питання перший заступник голови правління з технічної політики ГК «Автодор» Ігор Урмань звернувся до Мінтрансу з пропозицією про створення державної програми по впровадженню BIM на лінійних об'єктах будівництва та розробці відповідних нормативних документів. За словами Володимира Попова, ця пропозиція знайшла в міністерстві позитивний відгук.

Важливими для розвитку ринку дорожнього проектування стають прецеденти по включенню в тендерну заявку вимог, розпорядчих підряднику надавати інформаційну модель об'єкта і взаємодіяти з замовником і субпідрядниками відповідно до технології BIM. Один з таких прикладів – проект Північного дублера Кутузовського проспекту (Москва). Михайло Плахов, генеральний директор ВАТ «Нова концесійна компанія»: «Північний дублер Кутузовського проспекту (Москва) – складний інфраструктурний проект довжиною 11 км. Використання BIM для наших підрядників стало обов'язковим з трьох причин. По-перше, цей проект проходить в щільній міській забудові з великою кількістю інженерних мереж. Відповідно, якість проекту має бути найвищим. По-друге, це виключно приватний проект, тому точне бюджетування, можливість скорочення витрат є для нас ключовим фактором. По-третє, наша компанія будує не лише об'єкт, але й буде відповідати за його експлуатацію».

Позитивним кроком для популяризації технології BIM в Росії стало її впровадження в найбільших компаніях галузі, серед яких ГК «Автодор», «Трансміст», «Будпроект». На основі BIM-моделі за останній рік були реалізовані складні регіональні проекти, серед яких унікальна під'їзна дорога до найбільшого алмазному кар'єру в п. Мирний, виконана «Якутгипроалмаз». З'явилися і перші приклади застосування BIM на етапі експлуатації. Так, «Центр діагностики будівельних конструкцій» (ЦДСК) застосувала технологію на проекті КАД в Санкт-Петербурзі. Генеральний директор ЦДСК Михайло Царьов: «Виконавши перший проект на базі BIM, ми зрозуміли: в умовах зростання вартості експлуатації інфраструктурних об'єктів інформаційне моделювання є дієвим інструментом для точного бюджетування та контролю витрат».

Про компанії Autodesk
Autodesk допомагає придумувати, проектувати і створювати світ майбутнього. Різні користувачі – від професійних дизайнерів, інженерів і архітекторів до цифрових художників, студентів і просто любителів – застосовують рішення Autodesk для підвищення творчого потенціалу та вирішення важливих професійних завдань. Детальна інформація – на сайті компанії.


Autodesk is a registered trademark of Autodesk, Inc., and/or its subsidiaries and/or affiliates in the USA and/or other countries. All other brand names, product names, trademarks or belong to their respective holders. Autodesk is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.
© 2014 Autodesk, Inc. All rights reserved.

.

До списку

© 2006-2019 Інформація про сайт